CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Click! Click!

ads

Friday, January 07, 2011

Hutang entry 2: Aku si Ibu Susu

Ibu Susu?

yelah aku kan ibu yg menyusukan anak. so, kira aku ni ibu susulah jugak...selain ibu kandung...hehehe..korang ape kisah aku yg tulis...suka ati akulah

Yes! I am a 110% support BF mother. memang sokong sgt2lah maksudnya tuh..

Alhamdulillah... syukur pada Allah kerna mengurniakan rezeki yg murah buat anak2ku. Afif Fauzan berjaya kususukan semenjak dari labour room sehingga 2 tahun++. Exclusive for 6 month. Afif kuselangselikan dengan susu soya ketika usianya 11bulan. masa tu aku dah stop pumping kat ofis. atas pelbagai alasan... sayang pulak rasanya... insyaallah untuk Alif ummi akk pam selagi terdaya dik yer....

Alif Faris pun sama titisan pertama yg diteguk setelah selamat dilahirkan adalah susu ibu. walaupun agak lmbat sbb adik lahir spcial sket (bersalin normal dalam OT). Alif start menyusu masa aku dah dibawa balik ke ward. but alhamdulillah nurse msih blum bg FM. mgkin sbb adik sabar menunggu. dia tak nangis pun. itulah kelebihan bersalin di Hospital Rakan Bayi.

mcmana leh terpk nk BF anak2?
Masa mengandungkan Afif, aku suka sgt membaca Pa&Ma. sebenarnya seblum preggy lg suka bc majalah nih.ingat lg Pa&Ma pertama yg kubeli adalah issue 'rawatan moden mendapatkan anak'. maklumlah kan...masa tu dh 2tahun tp blom ada rejeki ada anak.
sejak pada tuh, Pa&Ma mmg menjadi maj wajib kubeli. xkiralah isu apa pun. lg 1, dlm majalah tu ada ruangan pakar laktasi, kak rita menjadi my idol setelah meng'goggle' website nyer. Aku mula pasang niat "kalau aku ada anak nnt aku akan susukan anak2 aku".


sejak bc citer kak rita n baca isu pasal susu ibu kat Pa&Ma, ku suka meng"goggle" pasal BF nih... makin lama makin bersemangat niat aku nk menyusukan anak. semua benda berkaitan BF akan ku cari dan baca.


Bila dah mengandung, bertambah2 lg berkobar2 ngan niat aku.

Akhirnya..aku skang menjadi ibu bekerja yg berjaya menyusukan 2 org ank secara xclusive 4 6 month...sapa kata ibu bekerja xboleh bf anak2 exclusively?

p/s:entry ini bukanlah untuk menunjuk-nunjuk atau meninggi diri..tp sekadar untuk menaikkan semangat kpd ibu2/bakal ibu yg berniat menyusukan anak2...

1 comment:

ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dear Visitors...Put your link please...TQ